
Domein Bedrijfsvoering
Domein Bedrijfsvoering is een brede en diverse omgeving waarin specialisten werken met verschillende achtergrond qua opleiding, werkervaring en functies. Samen werken wij aan een professionele organisatie.
Van binnen, voor buiten. Dat is de lijfspreuk bij domein Bedrijfsvoering. Wij zorgen ervoor dat binnen de organisatie alles zo goed mogelijk loopt, waardoor we de dienstverlening naar inwoners en ondernemers ook kunnen blijven verbeteren. Met onze werkzaamheden ondersteunen wij het college van Burgemeesters & Wethouders, de directie én de rest van de organisatie.

Zo zet domein
Bedrijfsvoering
Lansingerland op de kaart!

Smeerolie van de organisatie
We werken binnen dit domein met ongeveer 140 collega’s, verdeelt over zeven teams. Elk team richt zich op een ander vakgebied, maar we werken wel interdisciplinair met elkaar samen. Wij zorgen ervoor dat alle processen soepel verlopen. We scheppen met elkaar de kaders, houden in de gaten of de wet- en regelgeving wordt nageleefd en we hebben een belangrijke adviserende rol. Daardoor kun je ons zien als de smeerolie van de organisatie.
“Vanuit domein Bedrijfsvoering hebben we een enorme impact op het werkgeluk van onze collega’s. Door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat de administratie makkelijk gaat, dat informatie voor handen is en dat bezwaarprocedures soepel verlopen.” – directeur Bedrijfsvoering, Martijn Quartel

Onze teams in het kort
Juridische zaken & inkoop: ondersteunt de organisatie bij de inkoop van diensten en behandelt klachten en bezwaren van inwoners. Zij bieden ook juridische ondersteuning.
Bestuur & communicatie: ondersteunt het gemeentebestuur bij het regelen van afspraken en voorbereiden van vergaderingen. Zij zorgen voor goede communicatie over alles dat relevant is voor inwoners, ondernemers en collega’s.
Financiën: beheert het geld van de gemeente, houdt toezicht op de uitgaven van het gemeenschapsgeld en adviseert het bestuur over financiële keuzes.
ICT, projecten en applicatie: bouwt de systemen die passen bij de werkprocessen van de organisatie en zorgt dat deze goed en op een veilige manier blijven draaien.
Informatievoorziening- en beheer: ondersteunt de organisatie bij het beheren van alle informatie en zorgt ervoor dat die toegankelijk is en blijft voor inwoners, ondernemers en de organisatie.
Juridische zaken & inkoop: ondersteunt de organisatie bij de inkoop van diensten en behandelt klachten en bezwaren van inwoners. Zij bieden ook juridische ondersteuning.
Organisatie & HRM: voert de personeels- en salarisadministratie, werft nieuwe collega’s en zorgt dat de collega’s hun werk goed en op een prettige manier kunnen uitvoeren.